| Vragen over het eindexamen? Scholieren bellen LAKS, ouders bellen 5010! |
|
Het landelijk eindexamen start maandag 17 mei en dit jaar doen circa 204.100 leerlingen examen. De uitslag wordt vanaf 16 juni (vmbo) en 17 juni (havo en vwo) bekend gemaakt. De examens voor het tweede tijdvak (herkansen en inhalen) vinden plaats in de week van 21 juni. Een spannende tijd. Niet alleen voor leerlingen maar ook voor ouders. Als ouder wil je samen met je kind goed voorbereid de eindexamenperiode in gaan. Daarbij spelen verschillende vragen een rol: gaat mijn kind het eindexamen halen? Wat gebeurt er als mijn kind een herkansing heeft? Wat als mijn kind zakt? Mijn kind heeft dyslexie, hoe gaat school hier tijdens het examen mee om? De medewerkers van de gratis informatie- en adviesdienst 0800 5010 beantwoorden al deze vragen en geven zo nodig advies. Naast alle regels en wetten rondom het eindexamen zijn er ook opvoedkundige vragen. Hoe bereid ik mijn kind goed voor op het eindexamen? Hoe stimuleer ik mijn kind goed te plannen voor en tijdens het examen? Hoe maakt mijn kind de juiste studiekeuze? Scholieren bellen over eindexamens, uitslagen en vele andere onderwerpen naar LAKS. Ouders kunnen met deze vragen terecht bij 5010!
Goed voorbereid het examen in! Willen ouders meer lezen over hoe ze hun kind goed kunnen voorbereiden op het eindexamen? Bekijk op de site van OUDERS & COO (www.ouders.net) het filmpje over eindexamens. Daarnaast kunnen ze op deze site gratis de folder ‘Tien tips om uw kind goed voor te bereiden op het eindexamen’ downloaden.
Over 5010
Elke onderwijsvraag welkom
|