Home Meer nieuws Effect voeding op ADHD niet aantoonbaar
Effect voeding op ADHD niet aantoonbaar

Er zijn te weinig grote en kwalitatief goede studies uitgevoerd naar de relatie tussen voeding en ADHD om voedingsadviezen te geven aan ouders. Dat blijkt uit een literatuurstudie van het RIVM. Wel zijn er aanwijzingen voor een relatie tussen voeding en ADHD.
Het RIVM vindt aanvullend onderzoek belangrijk, omdat er een mogelijkheid is dat voeding het gebruik van medicatie voor ADHD-klachten kan verminderen of voorkomen. Het gaat dan bijvoorbeeld om de voedingscomponenten omega-3- en omega-6-vetzuren. Deze hebben in onderzoek tot nu toe een gunstig, maar klein en klinisch irrelevant, effect laten zien op de symptomen van ADHD-patiënten.

 

Bron: Nederlands Jeugdinstituut

 






Ik vind de leerkracht van mijn kind te streng